MenkenOrlando01.jpg Niet alleen de snacks van Menken Orlando vallen in de smaak, maar de fabrikant zelf ook. De Gouden Partner-award bevestigt dit. (Foto: Pauline Smale)

Awards - Gouden Partner

Menken Orlando: ‘We gaan het aanbod in Better for you-snacking vergroten’

VOORBURG – Gezonder snacken, het is een van de doelstellingen van Menken Orlando. Smaak verliezen ze daarbij niet uit het oog, want snacks moeten vooral lekker zijn. Die combinatie én plannen maken op de lange termijn maakt dat Menken Orlando is uitgeroepen tot Gouden Partner. Noor IJff, marketing manager, en Reinier van Gent, sales manager, reageren op de winst. “De verdere ontwikkeling van onze categorievisie is een van de hoogtepunten, want daarmee hebben we groei gerealiseerd.”

Redactie |

Categorie: Chips, Noten & Zoutjes
Criterium: Rendementsbijdrage
Winnaar: Menken Orlando

Gefeliciteerd! Waarom hebben category managers en supermarktondernemers voor jullie gekozen, denk je?
“Het is een enorme waardering dat we door category managers en de supermarktondernemers van onze klanten zijn verkozen tot Gouden Partner. In de visie van Menken Orlando staat zowel de klant als consument centraal en de manier waarop we werken is hier ook op gericht. Door concept- en formulegericht te denken, werken we naar oplossingen toe die een bijdrage leveren aan de gehele categorie.”

Wat zijn de hoogtepunten van de afgelopen twee jaar geweest met betrekking tot de gewonnen categorie?
“De opening van onze nieuwe productielocatie begin 2022 in Hazerswoude-Dorp is een absoluut hoogtepunt. Deze productielocatie is volgens de meest moderne en duurzame maatstaven gebouwd en stelt ons nog verder in de gelegenheid om concepten custom made voor onze klanten te ontwikkelen. Een ander hoogtepunt is de verdere ontwikkeling van een categorievisie voor de categorie Chips, Noten & Zoutjes die we in 2021 zijn gestart. Binnen de snackcategorie is Menken Orlando gespecialiseerd in signature snacks, bestaande uit Asian snacks, Savoury specialties (snackmixen) en Better for you-snacking. Deze producten hebben de afgelopen jaren steeds een belangrijker aandeel in de totale categorie verworven. Door middel van deze visie hebben we samen met onze partners mooie plannen kunnen ontwikkelen en een groei kunnen realiseren.”

Wat zijn voor jullie de belangrijkste pijlers van een goede samenwerking?
“Bij een goede samenwerking streven we na om plannen te maken voor de lange termijn op basis van wederzijds vertrouwen met onze klanten. Hierin staan de consumentenbehoefte en innovatie centraal. Door open te communiceren en korte lijnen met onze klanten zijn we in staat snel op marktontwikkelingen in te spelen.”

Op welke manier heeft de inflatie invloed gehad op jullie producten en de samenwerking met afnemers?
“De marktomstandigheden hebben een grote invloed gehad op de branche de afgelopen twee jaar. Ook wij hebben de hinder ervaren van de kostenstijgingen op verschillende vlakken. Gelukkig zien we dat de consument nog steeds op zoek is naar de lekkerste snacks.”

Waar leggen jullie de focus op in de komende twee jaar?
“We gaan nog verder inspelen op een van de grootste maatschappelijke drijfveren: responsible snacking en sustainability. Een van onze doelstellingen is om een groter aanbod Better for you-snacking te creëren om op deze manier de consument te helpen bij het maken van gezondere keuzes. Tegelijkertijd verliezen we de behoefte waarbij snacks bovenal gewoon lekker moeten zijn, niet uit het oog.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.