MECHELEN - Mondelēz International heeft Caroline Baume aangesteld als marketing director Benelux. De nieuwe marketingdirecteur heeft er al ruim 15 jaar opzitten bij Mondelēz, in lokale en internationale marketingrollen. Als marketing director Benelux heeft ze de verantwoordelijkheid voor merken binnen alle categorieën.
Als marketing director Benelux leidt Baume het volledige marketingteam van Mondelēz Benelux, bestaande uit meer dan 30 medewerkers. Ze is verantwoordelijk voor alle merken in de categorieën Biscuits, Chocolate en Cheese & Grocery. De groeiambities van Mondelēz liegen er niet om: het marketingteam onder leiding van Baume streeft naar dubbelsnelle groei van haar merken tegen 2030, afgezet tegen het gemiddelde binnen de categorie, en versnelling van de initiatieven voor maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Carrière
Baume begon haar carrière bij Mondelēz International in 2006, in Frankrijk. Daar zette ze zich in voor verschillende koffiemerken. Van daaruit ging ze naar de koekjesbranche, met meerdere onderscheidingen tot gevolg. In 2015 stapte ze over naar Zürich, waar het Europese hoofdkantoor van Mondelēz International zich bevindt. Hier was ze verantwoordelijk voor de merkstrategie binnen Europa van de koekjesmerken Oreo en Milka, om in 2020 aan te sluiten bij het team voor de Benelux Eerst als marketing director voor Bakery Benelux, later als marketing director voor Chocolate, Gum & Candy Benelux.
Ambitie
Baume heeft zin in de nieuwe uitdaging. "Ik ben er trots op dat ik mijn ervaring van de afgelopen jaren kan inzetten in deze nieuwe functie. Mijn ambitie is om actief een cultuur van diversiteit en empathie te bevorderen binnen onze teams in België en Nederland, en ook om de relaties met onze partners en bureaus te versterken. Daarnaast wil ik blijven werken aan de ontwikkeling van onze iconische merken, zoals LU, Côte d'Or, Milka, Philadelphia, Oreo, LiGA. Ook kijk ik uit naar de voortgang die we dagelijks boeken op het gebied van duurzame ontwikkeling via onze programma’s Cocoa Life en Harmony. Het werk dat we nog zullen verzetten om onze ambitieuze wereldwijde verbintenissen op dit gebied na te komen, is iets waar ik enorm naar uitkijk”, aldus de kersverse marketing director.
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops