Nederland maakt massaal eigen voetbalplaatjes AH

ZAANDAM - In de eerste week van de voetbalplaatjesactie van Albert heijn hebben meer dan achthonderduizend consumenten een voetbalplaatje van zichzelf gemaakt.

Dit maakte de Zaande retailer vandaag bekend. Sinds 24 januari, de start van de derde voetbalplaatjesverzamelactie van AH, wordt er volgens de retailketen naar hartelust verzameld om het album met 326 plaatjes compleet te krijgen. Belangrijke succesfactor is de nieuwe mogelijkheid om een voetbalplaatje van jezelf te maken. De actie slaat boven verwachting aan. Binnen een week maakten bijna een half miljoen voetbalfans online een plaatje van zichzelf. Nog eens 162.000 van deze voetbalfans bestelden vervolgens hun eigen voetbalplaatjes en haalde het stickervel met vijf plaatjes op bij Albert Heijn. In totaal zijn er nu meer dan achthonderdduizend zeldzame voetbalplaatjes in omloop. “De voetbalplaatjes actie heeft dit jaar een sterk online element. Doordat spaarders een plaatje van zichzelf kunnen maken en een filmpje naar hun vrienden kunnen sturen wordt de actie veel persoonlijker. Opvallend is dat 56 procent van de voetbalplaatjes is gemaakt door meisjes”, aldus Jeroen Pietryga, directeur marketing en formule van Albert Heijn.

Bron:

voetbalplaatjes.jpg