CULEMBORG – Aldi brengt bij huismerk Schultenbräu drie nieuwe smaken naar het schap. Hiermee speelt de discount-supermarkt in op de al jaren toenemende populariteit van craftbieren, IPA’s een alcoholvrije (speciaal)bieren.
De nieuwe smaken zijn Tropical Tripel, Juicy Blond en NAIPA (non-alholic IPA). Deze komen naast de speciale smaken IPA en NEIPA (New England IPA). Sinds 1988 is Schultenbräu het onbetwiste huismerkbier van Aldi. Het merk heeft door films en schlagerhits een cultstatus verworven.
Laurens Maas, category manager Alcoholic Beverages bij Aldi in Nederland, is trots op de nieuwe bieren: “We nemen alleen genoegen met de beste kwaliteit en hebben dan ook uitgebreid getest voordat we tevreden waren. De nieuwe varianten doen qua smaak niet onder voor de bekende merken in de markt. Alleen de prijs ligt een stuk lager. Als discounter richten we ons immers op fans van voordeel.”
Bron: Levensmiddelenkrant