Riedel-image-13032024.jpeg

Fabrikanten

Riedel kiest voor betaalbaar en gezond

EDE – Riedel introduceert vernieuwde en betaalbare gezonde varianten van Appelsientje, DubbelFrisss en Coolbest. Met de nieuwe categorie onderscheidt de fabrikant zich door volle smaken met betaalbare consumentenprijzen en vaak minder calorieën.

Redactie |

De nu aangekondigde introducties zijn het sluitstuk van een operatie die een jaar geleden is ingezet met als doel de categorie weer te laten groeien. “Wij zagen als marktleider de categorie jaar na jaar dalen, onder meer door discussies over suiker, prijsstijgingen, inflatie en natuurlijk de omstreden verhoging van de verbruiksbelasting die op 1 januari van dit jaar op sommige dranken is ingevoerd. Daarom hebben we besloten om met de introductie van nieuwe, verantwoorde proposities in te zetten op rigoureuze veranderingen”, zegt Bas Boswinkel, algemeen directeur van Riedel.

Verantwoorde proposities
De nu aangekondigde introducties zijn het sluitstuk van een operatie die een jaar geleden is ingezet met als doel de categorie weer te laten groeien. “Wij zagen als marktleider de categorie jaar na jaar dalen, onder meer door discussies over suiker, prijsstijgingen, inflatie en natuurlijk de omstreden verhoging van de verbruiksbelasting die op 1 januari van dit jaar op sommige dranken is ingevoerd. Daarom hebben we besloten om met de introductie van nieuwe, verantwoorde proposities in te zetten op rigoureuze veranderingen”, zegt Bas Boswinkel, algemeen directeur van Riedel.


Goed van smaak, betaalbaar en lager in calorieën
“We zijn erin geslaagd een aantal geweldige dranken aan ons assortiment toe te voegen dat niet alleen goed van smaak, maar ook verrassend betaalbaar en veelal lager in calorieën is”, aldus Leonie Kortleve, commercieel directeur van Riedel. “Zo blijven onze producten bereikbaar voor consumenten met een kleinere portemonnee zonder op smaak in te leveren.” Kortleve doelt hiermee op de nu geïntroduceerde – met melkproducten bereide – fruitdranken. De nieuwe receptuur van deze dranken bestaat uit fruitsap, bronwater en een deel zuivel. Dit levert volgens het bedrijf een volle en fruitige drink op die niet alleen lekker is, maar ook minder calorieën bevat dan puur sap en tegen een lagere prijs op het schap staat. Deze varianten zijn er voor de merken Appelsientje, DubbelFrisss en CoolBest en verkrijgbaar in verschillende smaken.

Nieuwe varianten
Riedel kiest ervoor om dit assortiment zo snel mogelijk uit te breiden met de nieuwe varianten, waarbij de vertrouwde producten wel breed beschikbaar blijven. Concreet komt het erop neer dat bij Appelsientje van de 21 verschillende literpakken met 100% fruitsap die momenteel tussen de €2,69 en €3,29 kosten, er dertien uit het assortiment worden gehaald. Op de vrijgekomen plek komen acht betaalbare Fruitdrink-varianten voor €1,99 en drie water/fruitcombinaties Frisfruit voor €1,79. Riedel laat weten op deze manier op dezelfde ruimte voor iedereen betaalbare, verantwoorde en lekkere initiatieven te bieden.

Retailpartners
Het nieuwe assortiment komt de komende weken op het schap bij alle grote supermarkten in Nederland. “Onze retailpartners zijn bijzonder enthousiast over onze vernieuwingen”, zegt Kortleve. “Niet alleen spelen we in op de behoefte aan producten met minder calorieën, door een range met een vleugje zuivel te introduceren zijn we ook nog eens in staat om de sapcategorie voor iedereen betaalbaar te houden. De producten met zuivel vallen namelijk niet onder de onlangs verhoogde verbruiksbelasting en het prijsvoordeel gaat volledig naar de consument.”

Bron: Levensmiddelenkrant | Out.of.Home Shops