BRUSSEL – Lidl heeft in België het effect van een twitteractie onderschat. Het succes kost de discounter duizenden maaltijdpakketten.
Per Twitterbericht met de hashtag #luxevooriedereen beloofde Lidl vijf voedselpakketten te schenken aan de Belgische voedselbanken. Doordat de tweet trending topic werd groeide de actie in korte tijd uit tot een internethype, meldt dagblad De Standaard. Maandagavond stond de teller al op 900 tweets. Ook in ons land gingen twitteraars met de hashtag aan de slag. De actie zou twee weken duren, maar is na 24 uur stopgezet.
Belofte
De kerstpakketten die Lidl gaat uitdelen bestaan uit viergangenmenu’s met tomatensoep, vol-au-vent (ragout red.) met friet, ijstaart en pralines. Elk pakket is circa 20 euro waard. Het was de bedoeling van Lidl om 500 pakketten weg te geven, zegt een Lidl-woordvoerder tegen de krant. Momenteel staat de teller op circa 4500 pakketten. Het bedrijf zal desondanks haar belofte waarmaken, aldus de woordvoerder.
Bron: Levensmiddelenkrant