KRIMPEN AAN DEN IJSSEL – Met 200 vierkante meter erbij heropent aan de Olm in Krimpen aan den IJssel een voormalige Jumbo-kwastwinkel. Filiaalmanager Ernst Dijkman verwacht explosieve groei in het ‘heftige speelveld’ en slaat de handen ineen met Jumbo-ondernemer Arnold de Jongste in het dorp.
Waar vorig jaar nog het C1000-rood te zien was, ziet de Krimpense straat De Olm nu vooral geel. Sterker nog, heel Krimpen aan den IJssel heeft een geel tintje, compleet met zeppelin die boven het Zuid-Hollandse dorp zweeft en aan inwoners laat weten dat Jumbo De Olm weer open is. Een voormalige ondernemerssupermarkt die zonder verbouwing overging naar de Jumbo-formule, een zogenaamde kwastwinkel, is nu voorzien van de nieuwste elementen van de Veghelse supermarktorganisatie: zelfscan, diepvriesschepvis, een Pick Up Point. Ook is er een slijterij in de winkel te vinden, die 200 vierkante meter vergroot zit.
Gezamenlijk
De verruiming betekent zowel meer winkelvloeroppervlakte als een groter magazijn. Dat is nodig omdat Dijkman ‘explosieve groei verwacht’. Dat terwijl Krimpen aan den IJssel in totaal zeven supermarkten telt op een bevolking van rond de 30.000. De groei steekt in de nieuwe Jumbo-formule, verwacht Dijkman, die in zijn winkel in volledigheid is neergezet. De filiaalmanager drukt zich niet uit in percentages of bedragen.
Op de vraag of de vergrote winkel klanten gaat afsnoepen van de Albert Heijn-, Dirk van den Broek- en Lidl-supermarkten in Krimpen, gaat Dijkman niet teveel in. “We gaan uit van eigen kracht. Maar concurrenten gaan hier wel last van krijgen.” Samenwerken doet de filiaalmanager ook, en wel met Jumbo-collega en supermarktondernemer Arnold de Jongste, die ook in Krimpen aan den IJssel gevestigd is. “We gaan gezamenlijk een actieprogramma uitrollen. Volgende week verschijnt een folder met zowel de naam van Jumbo De Olm als Jumbo De Korf erop met aanbiedingen die geldig zijn in beide winkels.”
Bron: Levensmiddelenkrant