SLIEDRECHT Groothandel Boon lanceert dit najaar een nieuwe formule voor haar MCD-supermarkten. Het concept wordt de opvolger van de in 2010 geïntroduceerde huisstijl.
De eerste vestiging onder de nieuwe formule opent half november in Sliedrecht, bevestigt Klaas Boon, commercieel directeur van het gelijknamige familiebedrijf, tegenover Levensmiddelenkrant. De groothandel wil snel meerdere supermarkten in de nieuwe huisstijl openen.
Verpakking
Boon werkte samen met retaildesignbureau JosDeVries The Retail Company anderhalf jaar aan de ontwikkeling van de nieuwe formule. “In 2010 keken we vooral naar de verpakking van de winkel, nu hebben we meer naar de inhoud gekeken en de formule van binnenuit vernieuwd.” De bij groothandel Boon aangesloten ondernemers zijn al vroeg betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe formule, zegt Boon. “Zij komen zeker niet voor verrassingen te staan.”
Bonusmarkt
Onder fabrikanten circuleert de naam Bonusmarkt als nieuwe naam voor MCD. Boon ontkent dit ten stelligste, maar laat in het midden of de naam MCD gehandhaafd blijft. “Dat onthullen we in november bij de officiële presentatie van de formule.”
Index
De huidige MCD-formule (foto) werd in 2010 geïntroduceerd in Rhoon. Hierbij koos de grossier met de slogan ‘Mijn MCD’ voor een persoonlijke benadering van de klant. In september 2011 volgde in Aerle-Rixtel een aangescherpte variant (foto). Boon wil nog niet in detail onthullen welke weg het nieuwe concept inslaat, wel krijgt vers een dominante plaats. Overigens is Boon nog steeds zeer tevreden over de ‘oude’ MCD-formule. “Tot en met periode 8 van dit jaar scoren we een omzetindex van 105, autonoom, en dat is in deze tijd geen slechte prestatie”, aldus Boon.
Bron: Levensmiddelenkrant