hotel-lamour-jumbo-pasen-35s.00-00-24-23.still030.jpg

Formules

‘Pasen voor elkaar’ nieuwe campagne Jumbo

VEGHEL – Jumbo lanceert vandaag de paascampagne ‘Pasen voor elkaar’. Het bedrijf doet dit met een volgens hen niet eerder vertoond assortiment van meer dan 350 betaalbare luxeproducten. Jumbo legt de focus op familie en verbinding.

Redactie |

Het gezin staat centraal in deze campagne en het paasassortiment bevat dan ook een aantal ‘familietoppers’, die al bewezen succesvol waren. Producten als onder andere sticky-cinnamonplukbrood, citroen-twisterbrood worden met name genoemd. Het percentage vegavarianten is een aanzienlijke 22,5%. Verrassend noemt het bedrijf de bijzondere smaken paaseitjes, zoals Bossche bol, cookie dough, discodip en tiramisu. Een groot deel van de paaseitjes heeft een nieuwe verpakking, waarmee 23% minder folie voor het zakje wordt gebruikt en de sluitclip is verdwenen.

TV-commercial
In de TV-commercial speelt de Jumbofamilie de hoofdrol. Marketing Directeur Jorieke de Vries-Goosen: “De Jumbofamilie wordt nog steeds enorm gewaardeerd. In iedere TV-sport waarin Bas (Frank Lammers) en Lieke (Maike Meijer) een rol vervullen, samen met hun kinderen, zien we een hele hoge waardering. Ook de stopping power, branding en activatie scoren veel hoger dan het marktgemiddelde. De consument heeft nog lang niet genoeg van de bekendste reclamefamilie van Nederland, dat is wel duidelijk. We pakken hier met Pasen dus lekker op door, ook omdat deze familie metafoor staat voor Jumbo als familiebedrijf. Een betere doorvertaling van je merk bestaat niet.”

Samenzijn
De TV-commercial, ontwikkeld in samenwerking met Hotel l’Amour, focust zich op het samenzijn met Pasen. Met ouder wordende kinderen is het steeds moeilijker om het gezin bij elkaar te krijgen. Deze herkenbare struggle gaat ook op voor Bas en Lieke, die hun uitvliegende kroost niet meer bij zich aan de paastafel krijgen. De kinderen verkiezen namelijk een weekendje paasfestivallen boven een paasbrunch in het ouderlijk huis. Het Jumbo-gezin viert Pasen daarom op een wel heel bijzondere plek. De commercial laat zien dat het niet uitmaakt waar je Pasen viert, als je het maar lekker samen viert. Jumbo’s paasthema ‘Pasen voor elkaar’ verwoordt dit verlangen.

Directie van Jumbo
De campagne is te zien op TV en diverse online en social kanalen, alsook in print, een speciale assortimentsbrochure, radio, OOH en het gratis verkrijgbare Hallo Magazine met lekker veel inspiratie en recepten. Jumbo toont dit keer ook de directie in beeld.

Bron: Levensmiddelenkrant