GRONINGEN – Klanten bij Coop Lubbers krijgen aanbiedingen niet alleen in de folder of de winkel te zien, maar ook op hun telefoon als ze dat willen. Het familiebedrijf biedt shoppers via Bluetooth-beacons allerlei extra’s.
Gratis producten, kortingscoupons, winacties, mededelingen. Klanten van Lubbers’ Groningse Coop-supermarkt met de apps 100% Lokaal of Lightcurb op hun mobiele telefoon kunnen dit en meer ontvangen als zij Bluetooth inschakelen in de winkel. Shoppers dienen zich via een van de apps aan te melden bij de winkel om meldingen, voordeeltjes en nieuws te ontvangen. Een interactieve variant van de winkelfolder en het Coop-tijdschrift De Keukentafel zijn via de smartphone ook te vinden.
Eerste
Jeroen Lubbers, zoon van ondernemer Ger Lubbers en binnen de organisatie verantwoordelijk voor marketing en communicatie, zegt in een bericht trots te kunnen mededelen ‘dat wij de eerste supermarkt zijn in het Noorden die actief gebruik maakt van beacons’. De ondernemer begon in 2013 ook al met Near Field Communication (NFC) voor locatieafhankelijke acties en informatie voor klanten.
Bron: Levensmiddelenkrant