ZAANDAM - UPDATE - Supermarktketen Albert Heijn gaat bonuskaarthouders persoonlijke kortingen aanbieden. Klanten krijgen korting op producten die ze vaak aanschaffen.
De individuele kortingen voor bonuskaarthouders komen bovenop het bestaande aanbiedingenbeleid, legt AH-woordvoerder Rianne van der Sar uit aan Levensmiddelenkrant. De klanten krijgen om de vier weken aanbiedingen die aansluiten bij hun koopgedrag van de afgelopen twee jaar. Het betreft niet alleen producten die mensen vaak kopen, maar ook aanvullende producten, bijvoorbeeld een broodaanbieding voor mensen die tot dusver alleen hun broodbeleg bij AH kochten.
Proef
Vorig jaar al deed AH een proef onder 300.000 klanten, die volgens eigen zeggen succesvol is verlopen. Vanaf het voorjaar krijgen de eerste 1 miljoen klanten hun individuele aanbiedingen. Uiteindelijk moeten alle 7 miljoen niet-anonieme bonuskaarthouders persoonlijke aanbiedingen krijgen. “Maar het is te complex om dat in één keer te doen”, aldus Van der Sar. Een tijdpad hiervoor geeft Albert Heijn niet. Wel is duidelijk dat AH zo snel mogelijk al haar klanten aanbiedingen op maat wil doen.
Trouwe consumenten
De eerste 1 miljoen klanten die in aanmerking komen voor de nieuwe Bonus-aanbiedingen zijn volgens Van der Sar niet per definitie de meest trouwe consumenten. “Het is een dwarsdoorsnede van ons klantenbestand.'
Privacy
De Zaandamse marktleider verwacht geen problemen rondom privacy bij de nieuwe persoonlijke aanbiedingen. “Klanten hebben bij het aanvragen van de bonuskaart aangegeven dat ze aanbiedingen willen ontvangen”, aldus Van der Sar. Klanten die geen persoonlijke aanbiedingen willen krijgen, kunnen hun persoonlijke bonuskaart inruilen voor een anonieme variant.
Bron: Levensmiddelenkrant