AH lanceert virtuele dino-spaaractie

ZAANDAM- Albert Heijn is een grote spaaractie gestart in samenwerking met Naturalis. Aanleiding is het skelet van de T. rex, die het museum in september naar Nederland haalt. Het bijzondere aan de actie is dat er gebruikt wordt gemaakt van augmentend en virtual reality, waarmee de formule dinosaurussen tot leven wil wekken.

Marije de Leeuw |

Met een stunt bij de AH-vestiging aan het Bevrijdingsplein in Leiden werd vorige week de actie afgetrapt: op de tweede etage leek het net alsof een T. rex enorme schade had aangericht. AH had raamstickers gebruikt om het zo echt mogelijk te laten lijken.

3D-dinosaurus
Met de spaaractie wil Albert Heijn kinderen zoveel mogelijk leren over dinosaurussen. Daarom zijn er 160 kaartjes met feiten en weetjes te sparen en zijn er twintig kaartjes met virtual realitybeeld. Wie zo’n kaartje scant via de Ipad of mobiele telefoons ziet een 3D-dinosaurus in de werkelijke wereld. Deze ‘belevingswereld’ is gecreëerd door &samhoud media.

VR-Brillen
Bioloog Freek Vonk is ook in deze filmpjes betrokken, hij is namelijk als wetenschapper verbonden aan Naturalis. Er zijn ook VR-brillen te koop in de winkel, een kartonnen variant (2,49 euro) en een plastic versie (6,99 euro). Het verzamelalbum is verkrijgbaar voor 0,49 euro. De actie loopt tot 3 juli. 

Bron: Levensmiddelenkrant

ah_dino_actie-3203.jpg