ZAANDAM - Geen opvolger van de Wuppies, de Welpies of de Beesies, maar een compleet nieuwe actie. Albert Heijn maakte donderdag haar EK-actie bekend en slaat met de Mannen tegen Vrouwen Pool een compleet andere weg in.
“We willen blijven vernieuwen en onze klanten blijven verrassen. Met een knipoog naar de eeuwige strijd tussen seksen voegen we deze zomer nog een spannende wedstrijd aan het EK toe”, zegt Algemeen Directeur Sander van der Laan in een persbericht. Via een speciale app op de Facebookpagina van Albert Heijn, kunnen mannen en vrouwen vanaf 28 mei voor iedere wedstrijd van Oranje de stand voorspellen. AH houdt de voorspellingen bij en laat voor elke wedstrijd zien hoe mannen en vrouwen denken dat het Nederlands elftal zal presteren.
Naast de voorspellingen via de app kunnen voetbalfans hun voorspellingen ook delen met de voorspelsjaals, voorspelhoeden en voorspelbretels die bij Albert Heijn te koop zijn. Daarnaast heeft Super Trash een Winning Ways een jurkje ontworpen dat exclusief verkrijgbaar is bij Albert Heijn. Mannen hoeven niet te treuren, voor hen is er een officieel zwart KNVB t-shirt te koop.
Voetbalplaatjes
Kinderen worden niet vergeten in de EK-actie van Albert Heijn dit jaar. Panini maakte een speciaal verzamelalbum voor AH. In het album staan statistieken en informatie van tegenstanders van Oranje. Bij 10 euro aan boodschappen ontvangen klanten vijf voetbalplaatjes van de tegenstanders van Oranje. In totaal zijn er 246 verschillende plaatjes.
C1000
Waar Albert Heijn een nieuwe weg inslaat lijkt C1000 dit jaar de rol van de marktleider over te nemen met de ‘Geluksvogeltjes’ en de vogeltjes dans. In de tv-commercial fungeren verschillende Oranje spelers, eerdere jaren was dit weggelegd voor Albert Heijn.
Bron: Levensmiddelenkrant