ZAANDAM – Supermarktketen Albert Heijn zet de komende tijd vol in op groente en fruit. Na vorige maand het visschap te hebben aangepakt, gaat de supermarkt nu aan de slag met groente en fruit. In de nieuwe campagne staan smaak, betaalbaarheid en versheid centraal.
Albert Heijn wil het klanten mogelijk maken om te voldoen aan de Schijf van Vijf. Daarin wordt geadviseerd om dagelijks twee stuks fruit en minstens 250 gram groente te eten en dat lukt niet iedereen. “Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om gezondere keuzes makkelijker én aantrekkelijker te maken," aldus Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn. “Daarom zetten we deze zomer vol in op smaak en voordeel: van onze nieuwe, extra knapperige Sweet Crunchino puntpaprika’s tot de sappige biologische smaaktomaten. Met smaakinnovaties, scherpe aanbiedingen en heerlijke recepten willen we iedereen verleiden om vaker te kiezen voor groente en fruit. Want gezonder eten wordt pas echt leuk als het ook gewoon zó lekker is.”
Biologisch
Er komen meer dan veertig nieuwe producten op de groente- en fruitafdeling. Ook het biologische AGF-schap wordt uitgebreid met onder meer biologische aardbeien en rode pepers. De keten heeft hier een reputatie hoog te houden als de supermarkt met het grootste biologische aanbod in AGF.
Albert Heijn toont met de introductie van de 'Groente van de Week' aan dat aandacht loont. Elke week zet de supermarkt een nieuwe groente in het zonnetje en ondersteunt die met extra bonus en bijpassende recepten. De supermarkt meldt dat wekelijks een recordaantal klanten wordt geïnspireerd om iets nieuws te proberen.
Verleiden
Het bedrijf wil aantonen dat gezond eten niet alleen begint bij betaalbaarheid en beschikbaarheid, maar ook bij het verleiden van klanten om betere keuzes te maken. Daarvoor is er de komende vier weken een campagne waar groente en fruit in het middelpunt staan met onder andere AGF-hamsterknuffels en de AH Speeltent Kas voor kinderen.
Bron: Levensmiddelenkrant