Brouwers willen vrouw voor zich winnen met Love Beer-campagne

NIEUWVEEN – Brouwers van Nederland lanceren donderdag gezamenlijk de Love Beer campagne. Met dit initiatief richten grote en kleine brouwers zich voor het eerst in de geschiedenis op vrouwen.

Met deze campagne willen ze vrouwen aanmoedigen zich niet te laten belemmeren door ‘wat al dan niet gepast zou zijn’, maar vooral hun eigen smaak te volgen. Recent onderzoek naar de perceptie van bier, uitgevoerd in opdracht van de Brouwers van Nederland, toont aan dat sociale conventies en mythes Nederlandse vrouwen er ten onrechte van weerhouden om voor bier te kiezen. Het startsein van de Love Beer campagne wordt gegeven tijdens de opening van de Week van het Nederlands Bier in de Grote Kerk in Den Haag.

Zonde
“Ongeveer de helft van de Nederlandse bevolking is vrouw. We weten dat een groot deel van deze doelgroep ook regelmatig een glas bier drinkt en vinden het dan ook zonde om te horen dat vrouwen toch een glas bier om bepaalde redenen laten staan”, zegt Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers, initiatiefnemer van de Love Beer campagne.

Bron: Levensmiddelenkrant

rsz_met_een_kusje_van_moeder_natuur-a900x525.jpg