C1000-man start actieformule 'Gekke Gerrit'

AMSTERDAM - C1000-ondernemer Wouter Vaartjes werkt met enkele partners aan de oprichting van een premiumformule met partijhandel en A-merken. De doelstelling is om snel op te schalen naar ‘enkele tientallen winkels’.

Peter Smit |

De Amsterdamse Spaarndammerstraat krijgt op 12 september de primeur, zegt Vaartjes tegenover Levensmiddelenkrant. In die winkel gaat Vaartjes van start met de eerste vestiging van de nieuwe supermarktformule. Het concept - dat de naam ‘Gekke Gerrit’ draagt – zoekt naar panden tot 500 m² en krijgt een assortiment in diepvriesproducten, A-merken, partijhandel, vers brood, dkw en ‘een beetje’ agf. De huidige bedrijfsleider van zijn winkel in Wageningen, Gerrit Hoksberg, gaat zich deels bezighouden met het verwerven van nieuwe panden. De rode ruit in het logo van de actieformule is een duidelijke knipoog naar dat van C1000, waar Vaartjes een sterke band mee koestert. "Mijn ouders hadden in hun hoogtij dagen zeven supermarkten bij dè actieformule van Nederland."

Kwaliteit
Vaartjes ziet goede kansen voor de nieuwe formule. “Mede door het landelijk wegvallen van C1000 en de opkomst van kleine partijhandelaren met belabberde winkels, is er in mijn ogen ruimte voor een  supermarktketen die twee zaken combineert: lage prijzen en goede kwaliteit.”
De C1000-man wijst erop dat de huidige kleine spelers doorgaans niet uit de supermarktwereld afkomstig zijn en daardoor weinig op hebben met kwaliteit en een ordelijke winkelpresentatie. “Gekke Gerrit gaat dit anders aanpakken. Wij betrekken ons dagverse biologische zuurdesembrood van Albert Hendriks, die ook Lidl’s kleinbrood produceert. Enkele hardlopers, zoals Coca-Cola worden vast assortiment, maar voor het overige gaan we klanten verrassen met veel aantrekkelijk geprijsde partijhandel.”

App
De keten in oprichting is zeven dagen per week geopend en gaat klanten actief benaderen via een eigen app, waarmee aanbiedingen kunnen worden verzilverd. Als de pilot succesvol verloopt, neemt Vaartjes opties op circa tien panden. De doelstelling is daarna om snel op te schalen naar ‘enkele tientallen winkels’.

Bron: Levensmiddelenkrant

gekke_gerrit-a840x630.jpg