AMERSFOORT - Het appeltaartje en de gehaktballen van C1000 moeten straks net zulke ‘iconen’ worden als de rookworst van HEMA. In een aantal categorieën gaat C1000 volgend jaar dergelijke iconen uitbouwen.
Dat zegt unitmanager houdbaar Erik-Jan Mares van C1000 in een interview met Levensmiddelenkrant. Nu Project Lef, een structurele assortimentsuitbreiding, bijna is afgerond, zegt de keten klaar te zijn voor een volgende stap in het assortiment. De komende maanden inventariseert C1000 de categorieën die in aanmerking komen voor het neerzetten van een ‘icoon’. Daarna worden deze ook daadwerkelijk ingevoerd. “Er zijn er al een aantal van”, legt Mares uit, “zoals het appeltaartje, de gehaktbal en de Crémant de Bourgogne. Producten die in het hart van de C1000-consument passen.” Het is de bedoeling om iconen te bouwen in vers, kw van het huismerk, maar ook het A-merk wordt niet vergeten, vertelt Mares. Er wordt later besloten of de iconen een centrale plaats krijgen in de communicatie van de keten, de folder en in het schap. Mares: “Het moeten echt producten worden waarvan mensen zeggen: daar moet je écht voor naar C1000.”
Lees meer over de assortimentsuitbreidingen van C1000 in Levensmiddelenkrant week 48. Vraag hier een exemplaar aan.
Bron: