NECKERSULM – De Duitse supermarktketen Kaufland gaat de winkelfunctie van het socialemedia-platform TikTok testen. Klanten kunnen geselecteerde huismerkproducten rechtstreeks via het platform kopen.
De test wordt uitgevoerd in samenwerking met twee influencers. Zij presenteren in video’s een box met daarin elk zo’n vijftien beauty- en gezinsproducten van huismerk Bevola. Tijdens de test zijn de boxen te koop voor vijf euro, terwijl de werkelijke waarde van de inhoud ongeveer veertig euro is. Deze speciale aanbieding is te koop zolang de voorraad strekt. Kaufland meldt dat alle producten in de box bekroond zijn met de hoogste beoordelingen van diverse instituten zoals Stiftung Warentest en de producttest van de Duitse Vereniging voor Allergie en Astma.
“Digitale formaten geven ons de mogelijkheid om producten specifiek te plaatsen waar ze het meest gewild zijn. Tegelijkertijd willen we altijd graag nieuwe functies op de platforms uitproberen. We willen testen wat onze klanten en volgers motiveert en specifiek inspelen op hun behoeften. Met Aylin Welkerling en Giasmina.liebt hebben we bovendien de ideale gezichten voor de campagne kunnen vinden”, aldus Christoph Schneider, managing director Marketing Duitsland.
Bron: Levensmiddelenkrant