Winnaar Innova Klassiek: Werther’s Original Caramel & Crème | Levensmiddelenkrant

‘De bekendheid van Werther’s Original Caramel & Crème is sterk toegenomen’

Winnaar Innova Klassiek: Werther’s Original Caramel & Crème

HOEVELAKEN - Door diverse promoties, samplings en cashbacks in de afgelopen vier jaar heeft Werther’s Original Caramel & Crème zich ontpopt tot een vaste waarde in het schap. Niet voor niets gaat dit product aan de haal met de Innova Klassiek.

Dankzij de combinatie van de smakelijke harde buitenzijde en de romig zachte binnenkant is Werther’s Original Caramel & Crème volgens Storck een uniek product in de supermarkt. “Hiermee trekt het product een doelgroep aan die nog nauwelijks wordt bediend: de volwassen consument”, vertelt Eline Rombouts, product manager van Storck. “Dankzij een voortdurende ondersteuning via media en activaties is de Caramel & Crème-variant uitgegroeid tot een onmisbaar product in het schap. Deze voegt waarde toe on top off het huidige Werther’s Original-assortiment.”

Rombouts is opgetogen over de winst van de Innova Klassiek voor het product. “De prijs vormt een bevestiging dat onze handelspartners veel waardering hebben voor onze manier van merken bouwen en in het bijzonder voor het merk Werther’s Original. Het is een bekroning van de jarenlange inspanningen die wij voor dit merk hebben gedaan.” De product manager benadrukt dat Storck de introductie van nieuwe merken of producten, zoals Werther’s Original Caramel & Crème, altijd laat samengaan met een intensieve ondersteuningscampagne. “Deze campagne bestaat uit media-inzet, activaties op de winkelvloer, promoties, samplings en cashbacks. Dit gebeurt niet alleen de eerste maanden na een introductie, maar ook in de daarop volgende jaren. De afgelopen jaren is de productbekendheid van Caramel & Crème hierdoor sterk toegenomen. De klassieke roomsnoepjes zijn nog steeds de meest bekende Werther’s Original-variant. Om de variëteit in het assortiment van dit merk te benadrukken, blijven we lijnextensies zoals Caramel & Crème ondersteunen.”

Goede schappositie
Door een duidelijke segmentering van het snoepschap kan de categorie volgens Rombouts de komende tijd nog verder groeien. “Zo kan een volwassen segment worden gecreëerd met Werther’s Original als signpost. Naast segmentering is een goede schappositie essentieel. Helaas ligt snoep voor volwassenen nog vaak in de onderste schapmeter. Dit is een plek waar de producten voor hen soms moeilijk te pakken zijn. Daarom is mijn advies om de producten op ooghoogte van de volwassen consument te plaatsen.”

Bron: Levensmiddelenkrant