Colruyt test sociale boodschappenservice

HALLE – Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, lanceert samen met buurtsupermarkt Okay de nieuwe service ‘Collect&Go Connect’. Het platform moet consumenten verbinden en het ze makkelijker maken boodschappen te doen voor elkaar.

Via een nieuwe app van Collect&Go Connect kunnen consumenten uit een selectie van het assortiment van OKay en OKay Compact een boodschappenlijstje opstellen. Vervolgens geven ze aan op welke dag, op welk tijdstip en voor welke vergoeding ze de boodschappen graag thuis geleverd krijgen. Ook boodschappers kunnen zich registreren in de app en aangeven binnen welke straal zij boodschappen willen doen.

De boodschappers krijgen enkel winkelwagens te zien die hieraan beantwoorden. Ze kunnen vervolgens zelf bepalen welke winkelwagens ze aanvaarden, rekening houdend met hun beschikbaarheid en de vergoeding die ze willen ontvangen. De betaling wordt eenvoudig geregeld via het platform van Collect&Go Connect, dat erkend is binnen de deeleconomie.

Bijverdienen
“Met dit platform willen we twee groepen mensen met elkaar in contact brengen: zij die geholpen willen worden met boodschappen doen en zij die een extraatje willen bijverdienen door te winkelen voor anderen uit hun buurt”, verduidelijkt Tom De Prater, verantwoordelijke van Collect&Go. “We denken dat dit een interessante aanvullende formule is voor bijvoorbeeld gezinnen met kinderen, mensen die, bijvoorbeeld tijdelijk, minder vlot ter been zijn of drukbezette mensen bij wie boodschappen doen simpelweg niet altijd in de agenda past.”

De service is sinds dinsdag 14 januari beschikbaar en wordt zes maanden getest in zeven Okay- en Okay Compact-winkels in Gent en West-Vlaanderen. Het vult de bestaande Collect&Go-dienstverlening aan.

Bron: Levensmiddelenkrant