Formules

AH toont productieketen op wereldkaart

ZAANDAM – Op een kaart met daarop 1.200 locaties kunnen consumenten vanaf nu zien waar huismerkproducten van Albert Heijn de laatste stap in het productieproces hebben doorgemaakt. De formule wil zo de productieketen van huismerken transparanter maken voor klanten.

Mathijs van Eeten |

Consumenten kunnen op ah.nl zoeken op land, soort product en leverancier, eventueel binnen een productcategorie. In één oogopslag is te zien waar ter wereld producten als laatst zijn verwerkt. De supermarktformule streeft ernaar dicht bij huis te produceren.

Het assortiment van de supermarkt bestaat uit ongeveer 11 duizend huismerkproducten en 46 duizend artikelen in totaal. Van alle huismerkartikelen weet Albert Heijn naar eigen zeggen de herkomst. De informatie op de kaart wordt geleidelijk uitgebreid met meer versproducten als groente, fruit, zuivel, vlees en vis.

Due diligence
Eerder publiceerde Albert Heijn keteninformatie over sinaasappelsap en eieren. Begin dit jaar kwam daar de due diligence-aanpak bij op ah.nl. Hierin staat hoe de supermarkt potentiële en daadwerkelijke nadelige gevolgen voor mens en milieu identificeert en aanpakt. De wereldkaart is een volgende stap binnen de due diligence-aanpak.

Bron: Levensmiddelenkrant

2270-02061c686f3962de66c40737544fec21.png
20181018_152405.jpg