NIEUWVEEN - Supermarkten bereikten in december meer consumenten met hun internetsites dan in de maanden ervoor. AH en Dirk van den Broek trekken in relatie tot hun klantenkring veel klanten thuis naar hun internetsite.
Ook foodsites als Smulweb, Wakker Dier en Visrecepten scoorden een hoog bereik in december.
Albert Heijn en de Dirk van den Broek supermarkten trekken in relatie tot hun klantenkring veel klanten thuis naar hun internetsite. 63,4 procent van alle huishoudens in het GfK-consumerpanel heeft in december een AH bezocht. 18,1 procent van de internettende deelnemers bezocht de website van Albert Heijn. Gedeeld door de eerder genoemde 63,4 procent, levert dit een conversiecijfer op van 28,5 procent. Bijna een derde van de AH-bezoekers bezocht dus ook de website. Voor Dirk is dit een kwart van de bezoekers.
Onderzoeksdirecteur Joop Holla van GfK geeft aan waarom deze percentages hoger liggen in december. "Rond kerstmis gaan consumenten extra op zoek naar recepten en aanbiedingen. In die zin heeft Jumbo het lastig, omdat die formule niet met aanbiedingen werkt. Wel zie je dat ze hun week- en dagaanbiedingen steeds vaker (noodgedwongen) via internet onder de aandacht brengen." Jumbo had in december een conversiecijfer van 16,4 procent.
Bron: Levensmiddelenkrant.nl