AH reduceert suiker in snoep en drop | Levensmiddelenkrant

AH reduceert suiker in snoep en drop

ZAANDAM - Albert Heijn introduceert onder het huismerk een nieuw assortiment drop en snoep met 30% minder suiker. Het zijn in totaal zeven nieuwe producten waar deze suikerreductie is doorgevoerd: AH Muntendrop, AH Honingdrop, AH Dropbolletjes, AH Dropfruit duo’s, AH Winegums, AH Snoepkikkers en AH Marshmallows.

Albert Heijn heeft bij de suikerreducties geen zoetstoffen toegevoegd. Het snoep is volgens de formule nog voldoende zoet, maar met minder suiker juist iets fruitiger van smaak. In plaats van suiker is een natuurlijk extract van de cichoreiwortel gebruikt die de helft van het aantal calorieën van suiker geeft. Hierdoor bevat dit snoep en de drop 30% minder suiker en 15% minder calorieën dan de standaard receptuur. “We blijven ons assortiment vernieuwen. Onze klanten waarderen deze inspanningen, dat laat dit onderzoek goed zien. Het afgelopen jaar hebben we het verantwoord aanbod al vergroot en we introduceren volgende week ons eigen merk drop en snoep met 30% minder suiker. We zien dat hier steeds meer vraag naar is”, aldus Gert Zwitser, lead category Zoetwaren.

Bron: Levensmiddelenkrant