Formules

Buitenland

Brazilië blijft groeimarkt voor Carrefour

PARIJS - Het Franse supermarktconcern Carrefour heeft in het eerste kwartaal op vergelijkbare basis een hogere omzet behaald. Daarbij zag Carrefour de verkopen in Brazilië wederom flink oplopen. Verder was er in thuismarkt Frankrijk sprake van een kleine verkoopplus.

Lisa van der Linden |

De verkoop op vergelijkbare basis, dus exclusief bijvoorbeeld wisselkoersen, overnames en desinvesteringen, steeg op jaarbasis met 2,7 procent tot ruim 20 miljard euro. In Latijns-Amerika klom de verkoop met 14,5 procent. In Frankrijk ging het om een stijging van 1 procent. Inclusief wisselkoerseffecten daalde de totale omzet met 3 procent.

Carrefour bevestigde verder zijn financiële doelen voor de komende jaren. Het concern meldde in februari dat het nog steviger zou gaan snijden in de kosten. Carrefour rekende er eerder op in 2020 structureel circa 2 miljard euro zuiniger te opereren. Dat doel werd bij de publicatie van de jaarcijfers met 800 miljoen euro opgevoerd.

Bron: ANP

carrefour-anp.jpg