Nespresso in huiskamers met Google Assistent | Levensmiddelenkrant

Koffiemerk werkt samen met techreus voor geautomatiseerde service

Nespresso in huiskamers met Google Assistent

AMSTERDAM - Nespresso gaat consumenten via Google Assistent adviseren. De samenwerking die de merken aangaan is exclusief en Nespresso is naar eigen zeggen het eerste koffiemerk die met Google Assistent in zee gaat. Nespresso kan zo op de juiste momenten inspelen op de behoeftes van consumenten. 

De assistent is te gebruiken via de Google Assistent-app en via Google Home. “De applicatie helpt consumenten bij het maken van koffiekeuzes, inspireert hen bij de creatie van verschillende koffievariaties en geeft meer inzicht over bijvoorbeeld de herkomst van koffie”, schrijft Nespresso. Sinds deze week kunnen consumenten gebruikmaken van deze dienst.

Persoonlijk advies
De Nespresso-assistent dient als handige tool voor consumenten om aan meer informatie te komen of bestellingen te doen. Via de Google Assistant app (op Android-telefoons is Google Assistant standaard geïntegreerd) en de Google Home Device is het mogelijk om persoonlijk koffieadvies te krijgen die aansluit op hoe consumenten zich op dat moment voelen en op het moment van de dag waarop de koffie gedronken wordt. Dit advies komt tot stand door kort een aantal vragen te stellen aan de Google Assistant.

Daarnaast kan er informatie worden opgevraagd over de verschillende koffievariaties om zo meer te weten te komen over de achtergrond van koffie. Verder begeleidt de app consumenten bij het maken van verschillende soorten koffie, bijvoorbeeld een goede cappuccino. Als consumenten door hun koffievoorraad heen zijn dan vinden consumenten via de audio-assistent de dichtstbijzijnde Nespresso boutiques en recyclepunten.

Bron: Levensmiddelenkrant