HUIZEN - In aanloop naar de feestdagen lanceerde Lidl afgelopen maandagavond in Amsterdam het pop-up restaurant ‘Le Deux’, een ware culinaire openbaring. Gasten dachten aan te schuiven voor een exclusief diner, maar werden verrast: elk gerecht bleek volledig bereid met de toegankelijke producten van Lidl Deluxe.
Door het enorme succes heeft Lidl besloten het aantal beschikbare plekken per direct op te hogen.
Le Deux = Deluxe
De naam ‘Le Deux’ is een speelse, internationale knipoog naar het Deluxe-assortiment van Lidl. Het doel van de pop-up is duidelijk: laten zien dat een kerstdiner niet duur hoeft te zijn. In de keuken sloegen influencer en kookboekenauteur Tobias Camman en sterrenchef Niven Kunz de handen ineen om te bewijzen dat je met betaalbare ingrediënten een feestelijk kerstdiner op tafel zet. De boodschap is dat kerst toegankelijk moet zijn voor iedereen, ongeacht het budget.
De 'Soepjurk'
Kim Feenstra verraste de gasten door na het hoofdgerecht binnen te lopen in een design-jurk, gemaakt van verpakkingen van Lidl Deluxe zalmsoep. Feenstra deelde haar persoonlijke verhaal over hoe waardevol het is om aandacht te hebben voor mensen die het minder breed hebben. Hiermee onderstreepte zij de kern van de actie: samen genieten, delen en iets goeds doen voor een ander, zeker tijdens de feestdagen.
Laura Klaver, head of Marketing bij Lidl: “Ons onderzoek laat zien dat maar liefst 83% van de Nederlanders liever geeft dan ontvangt. Dat inzicht is onze belangrijkste drijfveer. Wij willen het voor iedereen mogelijk maken om dit jaar écht iets extra’s voor een ander te doen. Met ons Deluxe-assortiment zorgen we dat een prachtig en luxe kerstdiner voor elk budget haalbaar is.”
Dineren voor het goede doel
Lidl koppelt dit initiatief voor het zesde jaar op rij aan het Jeugdeducatiefonds (JEF). Gasten in het restaurant betalen via een QR-code op basis van een donatie: je geeft wat je wilt missen. De volledige opbrengst gaat naar het JEF, om de ontwikkelingskansen van kinderen in armoede te vergroten.
Daarnaast doet Lidl nog meer: vanaf 18 december doneert Lidl per verkochte feeststol één euro aan het Jeugdeducatiefonds. Daarnaast kunnen klanten de hele maand december hun statiegeld doneren aan dit doel.
Extra plekken
Zodra de deuren openden, stroomden de reserveringen voor het pop-up restaurant binnen. Omdat de belangstelling alle verwachtingen overtrof, heeft Lidl besloten het aantal beschikbare plekken op te hogen. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor een bezoek aan ‘Le Deux’, dat tot en met 19 december geopend is.
Bron: Levensmiddelenkrant