1339-70436d9d2f41fbe55fe8deb7648627cf.jpg

Formules

Naamswijziging voor Lidl’s Delicieux

HUIZEN – Lidl heeft de naam veranderd van haar feestdagenhuismerk Delicieux. Na vijftien jaar gaan de producten uit deze lijn verder onder de naam Deluxe. Naast de nieuwe naam is er ook een nieuwe look. De slogan ‘luxe voor iedereen’ blijft.

Redactie |

Er verandert volgens de discounter verder niets aan de productlijn van ruim 350 artikelen. Het blijven dezelfde producten voor dezelfde prijs. De naam en de productlijn is door medewerkers van Lidl Nederland bedacht. In de loop der jaren is Delicieux in steeds meer landen bij Lidl in de schappen gekomen. Maar waren er ook problemen met de uitspraak van de naam in meerdere landen. Om die reden is nu voor Deluxe gekozen.

Jorieke de Vries-Goosen, head of marketing Lidl: “We hebben jarenlang gebouwd aan het merk Delicieux, dat heeft z’n vruchten afgeworpen. Het is het bekendste merk van Lidl én het bekendste feestdagenhuismerk van alle supermarkten. Met een bekendheid van gemiddeld 80% bij de Nederlandse consument en een koopintentie van gemiddeld 60%, scoren we extreem hoog. En mensen waarderen het, meer dan 75% associeert het met betaalbare luxe, gemak en kwaliteit. Dat is het resultaat van jarenlang consistent campagne voeren, we hebben echt een sterk merk gebouwd. Met de naamsverandering verwacht ik daarom niet dat het succes zal inzakken. Het merk is van zichzelf inmiddels krachtig genoeg. En bovendien geldt dat in deze dure tijden betaalbare luxe meer dan ooit welkom is.”

Bron: Levensmiddelenkrant