Refresco voelt mindere zomermaanden

AMSTERDAM - Refresco heeft de afgelopen maanden last gehad van het relatief mindere zomerweer.

Bart Manders |

De eerdere overname van Whitlock Packaging zorgde er nog wel voor dat de omzet en het volume van Refresco op jaarbasis hoger uitvielen. De mindere zomermaanden zorgden ervoor dat mensen minder dorstig waren naar onder meer frisdranken en sappen, die de bottelaar in onder meer flesjes en blikjes verpakt.

Seizoensgebonden
Refresco, dat wordt overgenomen door investeerders PAI Partners en British Columbia Investment Management, zette in juli, augustus en september 583 miljoen euro om. Dat was meer dan de 572 miljoen euro een jaar eerder. Het volume steeg met bijna 3 procent. Topman Hans Roelofs: “We zijn qua resultaten seizoensgebonden. Als een zomer minder is, merk je dat gelijk over de hele breedte van het bedrijf. Alleen al qua volume missen we 200 miljoen liter.”

Aanhoudende druk
Naast het mindere zomerweer, kampte Refresco met aanhoudende druk op de volumes voor sappen en frisdranken van het eigen merk van de detailhandel. Aan de andere kant profiteert de bottelaar van de trend van producenten van A-merken, die steeds vaker hun bottelactiviteiten uitbesteden.

Bron: ANP

refresco_gerber_production_orange_juice_pet_2-a900x525.jpg