VEGHEL – Jumbo heeft in navolging van de lancering van de webwinkel vorige maand nu ook een app gelanceerd. Daarmee kunnen klanten boodschappen bestellen, winkels zoeken, inspiratie opdoen en boodschappenlijstjes maken.
Klanten die boodschappen doen via de app op hun smartphone of tablet hebben keuze uit zo’n 20.000 artikelen ‘waarvan de prijs gegarandeerd de laagste is’, claimt de keten. Bestellingen kunnen worden opgehaald bij een Pick Up Point. “Daarvan zijn er nu al 28 en dat aantal zal in de komende maanden sterk toenemen”, aldus Jumbo.
Winkelinfo
Naast een bestelmogelijkheid biedt de app inspiratie in de vorm van recepten en toegang tot winkelinformatie. Wie in de winkel boodschappen wil doen, kan in de app ook een boodschappenlijstje maken. De Jumbo app is gratis te downloaden in de App Store en Google Play.
‘Extra push’
Volgens Roland van den Berg, directeur E-commerce bij Jumbo zijn de eerste resultaten van de Jumbo-webwinkel hoopgevend: “Elke week verwelkomen we nieuwe klanten bij bestaande en nieuwe Pick Up Points. Het onderstreept dat we duidelijk voorzien in een behoefte van de consument. Met het toevoegen van een app, geven we ons e-commercekanaal een extra push.”
Pick Up Points
Jumbo heeft nu drie soorten Pick Up Points. Er zijn afhaalbalies in winkels, maar ook verschillende drive-throughs naast bestaande winkels. Op plekken waar nog geen winkel in de buurt is, opent Jumbo enkele solo Pick Up Points. Er zijn al Pick Up Points in onder meer Zwijndrecht, Oostzaan, Utrecht, Vught, Den Haag, Son en Breugel, Woerden en Almere-Buiten.
Bron: Levensmiddelenkrant