ZAANDAM – Albert Heijn start een nieuwe mini-campagne rond het boerenleven. De spaaractie start aanstaande maandag en wordt gecombineerd met een landelijke ‘Doe als een boer dag’.
De marktleider trapt de nieuwe spaaractie donderdag af met een rondleiding voor pers en relaties op twee boerenbedrijven die leveren aan Albert Heijn. Met de campagne lijkt de Zaanse supermarktketen te willen onderstrepen hoe goed de relatie met de agrarische industrie is. Na acties rond een winkeltje en een keukentje is dit de AH-campagne die draait rond het sparen van mini’s.
Kinderhuispak
Klanten krijgen vanaf 15 september bij 15 euro aan boodschappen een boerenmini. Dit zijn kartonnen uitdrukkaartjes waarvan kinderen boerderijfiguurtjes kunnen maken. In totaal zijn er 24 verschillende kaartjes, daarnaast zijn er een bewaardoos, speelplaat en een kinderhuispak (onesie red.) te koop voor respectievelijk 2, - euro, 1,25 euro en 9,99 euro.
Op 11 oktober organiseert AH samen met 40 boerenbedrijven die aan de supermarktketen leveren een ‘Doe als een boer dag’. Op deze dag kunnen klanten zelf zien hoe de productie van deze versproducten verloopt. Kinderen kunnen zich die dag vermaken met het melken van koeien of een kruiwagenrace.
Charmeoffensief
Afgelopen dagen was in het nieuws dat Albert Heijn last heeft van de snelle groei die Lidl en Jumbo doormaken. Met deze derde mini-campagne start AH een nieuw charmeoffensief. Opvallend is dat bij de boerenmini’s duur aanvullend speelgoed ontbreekt. Bij vorige mini-acties moesten ouders extra betalen voor kleine kassa’s, winkelwagentjes of broodroosters. Bij de start van de boerenleven-actie ontbreekt dergelijk speelgoed vooralsnog.
Bron: Levensmiddelenkrant