Winnaar Innova Klassiek: Rivella Green Tea | Levensmiddelenkrant

‘Met Rivella Green Tea trekken we unieke shoppers naar ons merk’

Winnaar Innova Klassiek: Rivella Green Tea

BUNNIK - Vier jaar na de supermarktintroductie zit er volgens Vrumona nog altijd veel groeipotentieel in Rivella Green Tea. “Onlangs hoorde ik een shopper in mijn plaatselijke supermarkt zeggen: ‘Oh, Rivella heeft een nieuw product!’”, zegt Nick Driessen, brand manager Rivella bij Vrumona. “Dit onderstreept niet alleen het potentieel van dit product, maar van het gehele Rivella-merk.”

Vrumona zet in op verder verkoopsucces van Rivella Green Tea, winnaar van de Innova Klassiek 2014-2018. “Er valt nog veel groei met dit product te realiseren”, meent Driessen. “Hiermee trekken we namelijk unieke shoppers naar het Rivella-merk. Met Rivella Green Tea is in 2014 een product op de markt gebracht, dat tegemoetkomt aan de behoefte van de consument, de categorie én het merk. Dit product past in de trend naar laagcalorische dranken en voegt waarde toe aan de categorie. Ooit was Rivella de allereerste Nederlandse light-frisdrank. Met producten als Rivella Green Tea spelen we nog altijd optimaal in op de vraag naar gezonde frisdrankalternatieven. Dit sluit aan bij Vrumona’s missie ‘Goed en gezond drinken voor iedereen’.” Driessen is trots op de Innova Klassiek voor Rivella Green Tea. “Deze prijs bevestigt dat dit product voor consumenten nog even relevant is als bij de introductie. Je streeft er als producent altijd naar om een product te introduceren dat uiteindelijk niet meer weg te denken is in de supermarkt. Prachtig dat dit is gelukt.”

Doutzen Kroes
Met een grootse mediacampagne waarin Doutzen Kroes figureert, heeft Vrumona de afgelopen jaren de verkoop van Rivella Green Tea en de andere frisdranken onder dit merk ondersteund. “Dit is doorvertaald naar de winkelvloer, waar diverse shopperactivaties hebben plaatsgevonden”, zegt Driessen. “Het is belangrijk om niet alleen Rivella Green Tea, maar ook de rest van het Rivella-portfolio de ondersteuning te geven die het verdient. Het is cruciaal om hiermee instore beschikbaar en zichtbaar te zijn op de juiste momenten. Zo kan de consument worden geholpen om de juiste keuzes te maken. We doen dit niet voor één innovatie, maar voor het complete assortiment van Rivella. En met succes: meer dan een op de vijf huishoudens drinkt dit merk nu.”

Richard Poiesz, commercieel manager Poiesz Supermarkten: Rivella Green Tea is een mooie verrijking van het Rivella-assortiment bij Poiesz. Dit product doet het qua verkoop prima in vergelijking met de reguliere varianten. Rivella heeft bij Poiesz een unieke propositie, omdat het merk oorspronkelijk uit Friesland komt. Noordelijke consumenten hebben echt iets met Rivella. Omdat het een strategisch belangrijk merk voor ons is, gebeurt er actiematig veel op de winkelvloer met bijvoorbeeld Rivella Green Tea. Onlangs is in onze winkels zelfs een meter schapruimte ingeruimd voor Rivella-producten. Poiesz heeft een speciale band met Vrumona. Wij ervaren de samenwerking als erg prettig. Vrumona kijkt naar trends en ontwikkelingen in de frisdrankcategorie en geeft ons objectief advies. Hierbij denkt zij vanuit de categorie en niet vanuit de eigen merken.”

Bron: Levensmiddelenkrant