720A5508-c.jpg Het team van Remia heeft de Gouden Partner-award in ontvangst genomen. (Foto: Ilse Schuurmans)

Awards - Gouden Partner

Remia: ‘We blijven inzetten op duurzaamheid en innovatie’

DEN DOLDER - “Het is wederom een mooie bevestiging dat we samen met onze handelspartners de juiste dingen doen om de categorie relevant en interessant te houden. Innovatie zit in ons DNA en we slagen er jaar op jaar in nieuwe producten en relevante concepten neer te zetten voor onze merken Remia, Yildriz en Gouda’s Glorie.”

Redactie |

Categorie: Snacksauzen
Criteria: Omzetprestatie & Succes van producten en introducties
Categorie: Margarines, Oliën & Vetten
Criterium: Meedenken op assortimentsniveau

Wat zijn de hoogtepunten van de afgelopen twee jaar?
“Ondanks de roerige tijden waarin de hele markt zich begeeft, zijn we in staat geweest om te groeien. Remia produceert al sinds 2017 klimaatneutraal en is hard op weg om alle verpakkingen recyclebaar te maken. Daarnaast hebben we een breder assortiment verantwoorde producten met de ZERO-suikervarianten in Fritessaus, Ketchup, American BBQ en Salata. Ook maken we steeds meer producten volledig plantaardig zoals onze Tafelsauzen. Hiermee sluiten we goed aan bij de wensen van de huidige consument.
Remia blijft ook volop inzetten op ondersteuning door onder andere impactvolle campagnes met Kim Feenstra voor onze ZERO Ketchup en Jeffrey Dean Morgan voor onze American BBQ sauzen. We signaleren tevens dat de consument steeds meer ziet dat Remia Fritessaus een gezond alternatief is voor Mayonaise. Kortom: de consument maakt meer bewuste keuzes en wij zorgen er met onze handelspartners voor dat die keuzes aanwezig zijn in de winkel.”

Wat zijn voor jullie de belangrijkste pijlers van een goede samenwerking?
“We proberen er altijd voor te zorgen dat onze doelstellingen aansluiten bij die van onze klanten. En aangezien we dezelfde consument bedienen, ligt dat gelukkig eigenlijk altijd in elkaars verlengde. We zijn een Nederlands familiebedrijf met korte lijnen, waardoor we snel kunnen inspelen op de wensen van de consument en de handel. Die snelheid en flexibiliteit, en de bijna 100 jaar ervaring van Remia, staan bovenaan in de samenwerking. Het is een bedrijfscultuur gericht op de lange termijn.”

In hoeverre worden jullie geraakt door de inflatie?
“Wij bevinden ons in een categorie die bovengemiddeld wordt geraakt door de kostenstijgingen. De samenwerking met de retailers is echter onverminderd goed gebleven. Met de retailers hebben we gefocust om het schap te optimaliseren door het juiste value-for-money-assortiment te presenteren. Betaalbaarheid wordt daarmee tevens benadrukt door die producten prominenter op het schap te plaatsen.”

Waar leggen jullie de focus op in de komende twee jaar?
“We blijven inzetten op de duurzaamheidsdoelstellingen en innovatie, waarbij we tevens nog beter en op maat willen inspelen op de wensen van onze handelspartners. Dit laatste gaan we doen via een nog gerichtere categorieaanpak, gebaseerd op diepgaande kennis van wat de consument beweegt. Genoeg te doen de komende jaren!”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.