NIEUWVEEN – Albert Heijn gaat klanten op weg helpen naar een duurzamer leven. Met de nieuwe campagne ‘Meer Doen…’ leert AH onder meer dat je met kleine stapjes ook grote dingen kan bereiken.
De langlopende campagne start maandag, meldt MarketingOnline dat een voorproefje te zien kreeg. Hierin probeert Albert Heijn klanten kleine stapjes te laten zetten naar een duurzamer leven en boodschappen doen.
Fluistertrucks
Het is voor het eerst dat de marktleider langdurige gaat communiceren met klanten over een onderwerp. Doorgaans duren campagnes bij AH maximaal drie weken. “We gaan communiceren over onze duurzame pijlers: van fluistertrucks in onze transport tot aan verduurzaming van ons assortiment, van energie besparen tot gezondheid. De communicatie is niet zozeer gestoeld op een nieuwe strategie. We deden dit al en dat gaat gewoon door, maar we vertellen er nu over op grote schaal, en willen klanten overhalen ook een stapje te zetten”, aldus Meike van Es-Vriesendorp, marketingmanager bij Albert Heijn tegen MarketingOnline.
Kassabon
AH zelf haalde met kleine ingrepen al grote doelen, zegt Van Es-Vriesendorp. Zo wordt door het niet langer weggeven van tasjes aan de kassa 600 kilo plastic per dag bespaard. Door kassabonnen alleen nog op verzoek uit te printen is al ruim honderdduizend kilometer aan papier bespaard.
Bron: Levensmiddelenkrant