1920_vergetenkind.jpg

Formules

Albert Heijn doneert voor Het Vergeten Kind en klanten mogen meedoen

ZAANDAM – Albert Heijn verzorgt deze zomer het eten en drinken tijdens uitjes voor kinderen die vakantie vieren via Het Vergeten Kind. Klanten van de supermarktformule kunnen helpen via AH Airmiles of door geld te doneren.

Renée Salome |

Het Vergeten Kind is een van de landelijke organisaties waarmee Albert Heijn samenwerkt om ‘Nederland een beetje socialer te maken’. Andere organisaties zijn bijvoorbeeld Het Rode Kruis, de Voedselbank en Resto VanHarte. AH is sinds vorig jaar partner van Het Vergeten Kind. De kinderen waar Het Vergeten Kind zich voor inzet, groeien op in gezinnen met meervoudige, complexe problematiek en zijn verwaarloosd of mishandeld. Zo’n 100.000 kinderen in Nederland groeien op in deze moeilijke omstandigheden. Het Vergeten Kind strijdt voor een stabiele, liefdevolle omgeving waar zij zich goed kunnen ontwikkelen.

Onbezorgd
Het Vergeten Kind zet zich ook in om deze kinderen een onbezorgde vakantie en leuke uitjes te bieden. Albert Heijn verzorgt als partner van de organisatie het eten en drinken tijdens de uitjes van deze kinderen. ‘Albert Heijn gelooft in de verbindende kracht van eten. Voeding kan een belangrijk ingrediënt zijn voor een maatschappij waarin er plek is voor iedereen’, zo duidt de formule de achtergrond van deze samenwerking. Klanten kunnen een bijdrage leveren aan deze hulp via hun AH Airmiles of door geld te doneren.

Ook was Albert Heijn als partner van Het Vergeten kind op het Heppie Festival dat plaatsvond op 24 en 25 juni 2023. De supermarktketen stond er met de Allerhande Kookschool, waar de kinderen konden meedoen aan een pannenkoekenworkshop. Samen met de koks Hugo Kennis en Londen Loy en vrijwilligers van Albert Heijn mochten ze pannenkoeken bakken en versieren.

"Supermarktformule helpt ‘vergeten kind’ met leuke uitjes"

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.